Vývojáři Call of Duty: WWII vysvětlili, proč neuvidíme v Multiplayeru svastiky

pro www.konzoleahry.cz napsal Ondřej Kindl

Call of Duty: WWII se dočkalo skvělého odhalení během letošního herního festivalu E3 a vývojáři ze Sledgehammer Games se dušovali, že přivedou do hry co nejvíce historické přesnosti. Mimo jiné zmínili i to, že se nebojí použít ve hře něco z nepříjemné a temné reality druhé světové války.

wallpaper

V traileru, který nám přiblížil, jak bude vypadat multiplayer, si však fanoušci všimli, že nacistické svastiky byly na německých vlajkách nahrazeny prostým křížem. Tvorba vlastní herní postavy nám dokonce umožní hrát za muže či ženu jakékoli rasy.

Budeme mít tedy možnost zahrát si například za černošku v nacistické uniformě. To pochopitelně vyvolalo rozruch mezi fanoušky Call of Duty. Existují totiž hráči, kteří chtějí, aby nad jejich hlavami vlály svastiky a požadují vynechání ne-bílých a ne-klučičích postav.

subtitle.citVšemi velmi očekávané vysvětlení přišlo od spoluzakladatele firmy Sledgehammer Michaela Condeyho v nědávném rohovoru pro Eurogamer. Zmínil, že ačkoli kampaň bude tak hitoricky přesná, jak je to jen možné, multiplayer na všechno podobné nebude brát ohled

Podle jeho slov, "Multiplayer je velice přímý a syrový zážitek, je ale také o tom, dostat Vás přímo do děje druhé světové války. Takže, pokud jste žena, nebo chcete hrát za ženu, pokud chcete být jakákoli mezinárodní postava, která bude reprezentovat kdo jste a ke které budete vzhlížet, měli byste mít tu možnost si za ní zahrát a my Vám tu možnost chceme dát.

Ta skutečná výzva byla však to, že polovinu Vašeho hraní ztrávíte bojováním za síly Osy. Toto rozhodnutí jsme udělali záměrně. Víme, že takhle to přesně v německých jednotkách nebylo, ale chtěli jsme, aby tato hra byla o Vás. Chceme, abyste tomu propadli a abyste se mohli plně vcítit do Vaší postavy. Také chceme, aby Vás hraní odměňovalo a aby mělo smysl. Nechci, abychom dělali všechna rozhodnutí my a nutili Vás tak do hraní za německého vojáka jenom proto, že jsme Vás zrovna dali do týmu Osy."

wallpaper2

subtitle.histCondrey se také zmínil o Swastikách a jíných nacistických symbolech.

„V kampani potřebujeme vybalancovat autenticitu s respektem ke stu milionů lidí, kteří umřeli v těchto nejtemnějších dobách lidstva. Takže svastiku v kampani sice uvidíte, ale pomáhá nám i válečný historik, abychom si byli naprosto jistí, že je vše nejen autentické, ale i vkusné a uctivé."

"Na druhou stranu do multiplayeru a zombie módu jsme se záměrně rozhodli svastiku a podobné nacistické symboly nezahrnout. Chceme, aby naše komunita fungovala jako celek. Chceme respektovat celosvětové zvyklosti a zákony a upřímně si nemyslíme, že takto temný symbol, který vyvolává tolik emocí by seděl k zápasům a k celkovému multiplayerovému zážitku."

wallpaper3

To zní ze strany Sledgehammeru velice rozumně, jelikož nechtějí, aby teenageři hráli za nacisty v multiplayerových hrách. Doufáme, že i více citlivý hráči porozumí tomuto rozhodnutí.

Datum vydání Call of Duty: WWII je naplánováno na 3. listopadu pro PS4, Xbox One a PC.

Tento web používá cookies k dosažení potřebné funkcionality. Jeho dalším používáním s tímto souhlasíte. Pro další informace klikněte zde.